17 Aralık 2008

Aslında hepimiz düşüncelerimizi maddeleştiriyoruz


Standart Aslında hepimiz düşüncelerimizi maddeleştiriyoruz...



Sık sık yaşadığımız bir şey vardır.... hani hiç beklenmedik bir anda birisi bize bir şey getirir, hediye eder, sunar vs... Biz de ona "daha dün aklımdan geçmişti. Bunu istiyordum... çok sağol hissettin demek ki" gibi bir cevap veririz.

Bu gibi olaylarda düşüncelerimizi maddeleştirmiş oluyoruz. Şimdi böyle bir olayı yaşadığımız anı hatırlamaya çalışalım. O şeyi isterken nasıl istemiştik? Ne bizi tetiklemişti? İsteme sürecimiz ne kadar sürmüştü? Sürekli ona takılıp kaldık mı, yoksa istedik ve unuttuk mu?

Çoğunlukla ortaya çıkan tablo şu oluyor, önce görsel, işitsel, duygusal, dokunsal ya da tatsal bir tetikleyici isteme sürecini devreye sokuyor. Ardından anlık fakat yoğun bir istek, arzu oluşuyor ve bu isteğimizi kısacık bir süre içinde unutuveriyoruz. Taa ki o bize gelene kadar. İsteğimiz elimize geçtiğinde tekrar hatırlayıveriyoruz.

Beynimizi bir laptop olarak düşünelim, her birinin farklı adaptörleri var. Bu adaptörler her zaman her laptop'a uyacak diye bir kural yok, uymayabiliyor. Bizim beynimize doğru istek formülünü sunan adaptörü bulmamız gerek. İşte burada tetikleyicinin ne olduğunu bulmalı ve doğru adaptörü kullanmalıyız.

Eğer tetiğimiz görsel ise vizyon imgeleme ile hareket edebiliriz , koku ise koku imgelemeli, anımsamalıyız......

Ardından yoğun bir şekilde istekte bulunmalı ( bunun içinde mutlaka motivasyonunuzun yüksek olduğu bir anı seçin) ve hemen serbest bırakmalıyız. Sürecin işlemesi için isteğimizin başında belalı bir patron gibi beklemeyelim, bizim için elinden geleni yapmaya çalışan o birimi sıkboğaz edip kısa devre yaptırmayalım:)

Bırakın isteğiniz geldiğinde sizi şaşırtsın, mutlu etsin.

Bir arkadaşım var, o küçücük bir şey istediğinde ( bu bir park yeri bile olabilir) ve bu isteği gerçekleştiğinde "Yurda, benim bağlantım şu an parazitsiz, hemen bir iki istekte daha bulunayım" der. Hatta bana bile istediğim bir şey var mı diye sorar. Peşpeşe aklına gelen istekleri sıralar ve inanın hepsi gerçekleşir. Kendim de denedim oluyor. Yani bağlantı kurulduğunu hissettiğiniz anda isteyin arkadaşlar.

Sevgiler
Yurdahal
_________

1 yorum:

  1. Bu yaşananlara kesinlikle katılıyorum. Bende bunu yaşıyorum. Benimki genellikle küçük şeylerden oluşuyor. Bu olaylarıda çoğunlukla işyerinde yaşıyorum. Mesela, canım tatlı bişeyler yada kurabiye falan çekiyor :-). Ama aksilik buya bende de buna benzer hiç bişey yok. Ahhh keşke ...... olsada yesek. Hiç abartmıyorum; 1-2 saat içerisinde bir kutu tatlı yada kurabiye geliyor. Tabii ki bu duruma çok seviniyorum, Sonrada şükredip teşekkürlerimi sunuyorum.

    Sevgiyle Kalın,

    Aysun

    YanıtlaSil

Teşekkürler!

www.astroistanbul.com